Re: Adaptacja okablowania telefonicznego budynku do rozbudowy sieci.

Autor: RudeBoy <g.kopec_at_SPAM_BLOKdobaku.pl>
Data: Mon 19 Mar 2007 - 17:36:31 MET

Radosław Sokół napisał(a):

> Oczywiście, da się tak robić :) Nawet widziałem gotowe
> rozdzielacze fabryczne zakładane na końcówki kabla (takie
> "dupleksery"). Jeżeli wystarczy pół-dupleks, to można
> nawet cztery łącza puścić na czteroparowej skrętce ;)

Ano mozna :) Tylko no wlasnie. tak jak ponizej :)

> Ma to jedną wadę: nie da się wtedy już przejść prosto
> na łącza gigabitowe. Dlatego mimo wszystko staram się
> wszędzie osobny przewód dla każdej maszyny zawsze ciągnąć.

No i slusznie. I jak sie cos podzieje zlego to sie latwiej w plataninie
odnalezc. :) A nie 2 kable i spiete 8 urzadzen :)

> Niektórzy też puszczają na niewykorzystanych parach zasi-
> lanie dla urządzeń aktywnych (np. switchów). Jest nawet
> standard Power Over Ethernet robiący to samo w sposób
> znormalizowany (choć wymagający obsługi ze strony sprzętu,
> bo jest tam chyba 48 V puszczane, a większość aktywnych
> elementów sieciowych wymaga 7.5 - 12.0 V).

No to jest doskonala sprawa. Powszechnie stosowana do podlaczania
wszelakich urzadzen znajdujacych sie w dziwnych miejscach np. AP na
dachach. Smieszne to bo zanim ktos ten myk nazwal PoE to juz od lat
ludzie tak robili :)

RudeBoy