Re: czy on będzie żył? (awaria dysku)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 19 Mar 2007 - 09:29:51 MET

<ckwasniewski@gmail.com> wrote in message
news:1174264407.366982.196360@n76g2000hsh.googlegroups.com... witam,

> mam postepujący (zdaje sie) problem z dyskiem:
>
> co jakis czas, raczej losowy, a ostatnio coraz czesciej, dysk łapie
> "zawiechy" - slychac dzwiek przeskakujacej glowicy(?) i rozpedzajacy
> sie talerz(e) dysku. po tym, przez krotka chwile komp nie reaguje na
> polecenia choc kursor myszy jest aktywny. Boje sie, ze dysk umiera :/
>
> szukac nowego?
> mozna zakladac ze 'jeszcze-troche-pociagnie'?
>
> zalaczam odczyty ze S.M.A.R.T.'a:
> http://img75.imageshack.us/img75/4055/maxtorwf0.gif
> - sam nie bardzo umiem to zinterpretowac.
>
> dodam, ze to dysk systemowy pod WinXP

> [...]

Nic tam specjalnie złego nie widać. Przyjrzyj się wtyczce zasilającej -
może się utleniła i dysk dostaje za mało prądu. Zwróć uwagę na zasilacz,
może jest zbyt słaby lub stał się niestabilny z upływem czasu. A
generalnie wykonaj pełną diagnostykę dysku programem producenta lub
jakimś innym, uniwersalnym.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]