Re: NEC 7173 kontra Toshiba 5372 -- ta sama DVD-RW i ten sam komputer

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 16 Mar 2007 - 18:05:36 MET

"Netx" 45fa96d1$0$13180$f69f905@mamut2.aster.pl

> Też mam tą Toshibę i myślę o wymianie. Błędy PI o rząd wielkości

Ja raczej twierdzę, że dwa rzędy. :) Albo inaczej -- pomiędzy
ostatnimi wypustami mojej Toshiby i przeciętnymi :) osiągami
NECa -- są różnice co najmniej dwóch rzędów wielkości.

Ale są i perełki Toshiby. Warto zauważyć, że przebierałem w płytach,
odrzucałem płyty choćby ze śladem (widocznym pod bardzo dobrą,
poligraficzną lupą) jakiegoś pyłku, przebarwienia, zadrapania itp.,
podczas gdy teraz (na przykład przekładając płyty ze szpulki ;) do
szpulki) niczym się nie przejmuję -- po prostu ,,przesypuję''.

No i na tak wyselekcjonowanych płytach (zasięgałem języka u wielu
ludzi, zanim kupiłem, po czym przebierałem w egzemplarzach tych
najlepszych wypustów) wyniki Toshiby powalają z nóg:

  http://leszekc.w.tkb.pl/toshiba/14%20marzec%202007/po%20kilku%20dniach%20controll/ale%20toshiba%20tez%20nagrywala/

Warto jednak zauważyć, że to wyjątki. Regułą na Verbatimach było coś
z goła ;) innego -- co płyta to 3 złote do śmietnika. Płyty były
pudełkowane i razem z pudełkiem kosztowały ponad 3 złote za sztukę.
Teraz Verbatimy i Sony nadal trzymają się powyżej 2 złotych za płytę
w pudełku, podczas gdy EMTEC/BASF w pudełku schodzi poniżej 2 zł
a TDK bez pudełka poniżej 1 złotówki.

Dwie płyty Verbatim na stertę :) Verbatimów -- udały się.
Jedna przeciętnie, drugą zaprezentowałem powyżej.

> mniejsze w NECu o ile dobrze odczytuję.

Na moje oko średni iloraz błędów to **ponad** 100 z uwzględnieniem
dysproporcji doboru płyt -- Toshiba na najlepszych z najlepszych,
a NEC na tym, co wpada mi pod rękę. Oczywiście na NECa nie wrzucam
najgorszych płyt, ale nie selekcjonuję jak w przypadku Toshiby.

Jak interpretować cudowny efekt Toshiby na wskazanej Verbatim,
skoro obok tej płyty jest nagrana tak sobie i kilka popsutych zupełnie?

Warto jeszcze zauważyć, że Toshiba na tych EMTEC/BASF nie nagrywała w ogóle,
psując je zupełnie, a na TDK, na Sony i na Verbatim -- NECem jeszcze nie
nagrywałem. (piszę o DVDR -- na Sony DVDRWx1 NECem nagrałem raz) **Nie pokazałem**
też najgorzej nagranych płyt Toshibą, ale **najlepsze z najlepszych**! Aby to
porównanie było lepsze/prawdziwsze -- trzeba by do NECa wrzucić też najlepsze,
przebrane, pudełkowane Verbatimy, nie zaś najgorsze, już nie pudełkowane (bo
już je rozpudełkowałem) EMTECe. Warto też zauważyć, że sprzedawcy twierdzą, iż
płyty TDK z przełomu lat 2005/2006 (a tylko na tych udawało mi się nagrywać
Toshibą, nie licząc wyjątków typu pokazana Verbatim) były nadzwyczaj dobre
i aktualnie jakość płyt jest zdecydowanie gorsza.

No i Toshiba nagrywała tylko co zakupione płyty (szybko szły, bo dużo psuła)
a NEC nagrywa na tym, co u mnie leży dość długo i jest przerzucane z pudełka
do pudełka. Niestety ;) w NECu takiego przerobu jak w Toshibie nie osiągam,
bo i po co nagrywać jedną płytę (jeden obrazek ISO) pięć razy, skoro nagranie
za pierwszym razem jest udane. :) Jeszcze mam co najmniej 7 płyt, zakupionych
w czasach Toshiby -- wówczas płyty szły baaardzo szybko, bo zdecydowana ich
większość lądowała na szpulce płyt popsutych -- mam popsutych przez Toshibę
płyt ponad setkę. :)

NEC jeszcze żadnej nie popsuł, ale też jeszcze dużo nie nagrywałem:
Kilka DVD-R, kilkanaście razy na DVD-/+RW i kilka razy na różnych CDRW.
Mam tego NECa niecały miesiąc -- chyba kupiłem wieczorem 22 lutego.

> Z tych wykresów domyślam się że jedyny minus tego Neca - że nie potrafi
> sprawdzić błędów Jitter (choć to i tak lepiej niż Toshiba która wogóle
> żadnych błędów nie testuje).

NEC nie daje raportów typu Jitter i wielu innych, ale Toshiba dawała
jeszcze mniej. W pewnym sensie nic nie dawała. :) (z raportów o błędach)

> Mam w związku z tym pytania odnośnie Neca:
> - czy ten Nec to jest dokładnie "AD-7173A" ? Bo tylko takiego widzę na
> Allegro:
> - czy nośniki "LightScribe" też można nagrywać w tym Necu (bez "nadruku") ??

Ten.

Bez LS tak, ale jaki to ma sens? Chyba że jedną nagrywarką nagrywać dane, a inną rysunki.

> Dzięki z góry za info.

Proszę. :) (BTW -- tu jest dół, góra jest po przeciwnej stronie) ;)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'