zawieszanie kompa - prawdopodobnie wina HDD, dobrze mi się wydaje??

Autor: jabol <dominik58_at_interia.pl>
Data: Thu 15 Mar 2007 - 12:23:13 MET

Witam :D
Mam pewien problem z kompem i wydaje mi się że wiem co się dzieje ale,
chciałbym to potwierdzić.
Komputer zawiesza się niezależnie od tego ile pracuje i jak jest
obciążony. W związku z tym wykluczam wadę zasilania (komputer
obciążałem programem BurnInTest i różnie się działo - raz chodził
kilka godz innym razem szybko się restartował). Kondensatory w
zasilaczu i na płycie są OK. Poza tym podłączałem do kompa inny
zasilacz - chieftec 350W (nie wspomniałem wcześniej ale komputer jest
z Vobisu :( więc standardowa zasiłka nie jest najlepsza 200W) no i
takie same problemy.
Po reinstalacji systemu takie same problemy - restart.
A restart wygląda tak że system po prostu się zawiesza, po paru
sekundach się restartuje, ale się nie uruchamia, gdyż wyskakuje
komunikat że jest niewłaściwy dysk :O Dopiero po wyłączeniu i ponownym
włączeniu kompa, uruchamia się system.
Dysk (samsung 80GB) sprawdzałem HDD regeneratorem no i wkrył kilka bad
sektorów i niby je naprawił po przy następnym sprawdzaniu już ich nie
ma.
Dochodząc do sedna wnioskuję że to jednak wina dysku i zamierzam go
wymienić tylko chce się upewnić że po wyminie nie będę miał tego
samego problemu bo się okaże że to coś innego mieszało w kompie :/
Mam jeszcze jeden pomysł na sprawdzenie czy to dysk - po prostu
zainstaluje sys. na innym dysku, ale nie chce mi się czekać na restart
bo czasami potrafi działać bez problemów kilka dni.

Podpowiecie coś? :))