Re: LCD 20" - jakosc interpolacji

Autor: Ajoka <ajoka.adam_at_wp.pl.TNIJ>
Data: Wed 14 Mar 2007 - 19:16:56 MET

> wybacz, ale zadalem jasne pytanie (prosze o polecenie monitora z dobra
> interpolacja) - odpowiedziales na cos kompletnie innego (interpolacja
> do niczego sie nie nadaje). Do tego uwazam, ze nie masz racji i stad
> ta dyskusja.

To że je jasno zadałeś, to nie znaczy że ma ono sens.
To jak byś zapytał jaki samochód jeździ na wstecznym najszybciej?
Tewnie są jacyś lideży w tym zakresie, ale taka wiedza nie jest nikomu
potrzebna
chyba że takim osobą ja ty, którzy chcą ciągle jeżdzić do tyłu.

> [...] Kiedys w koncu wszyscy zaczna robic wieksze czcionki, a moze i do
> HTML
> wejdzie rozwiazanie dla stron multi-rozdzielczosciowych i pomysle o
> uzyciu natywnej rozdzielczosci.

Tu muszę Cię zmartwić jak byś dokładnie przeczytał podany przeze mnie
artykuł
to sam byś zrozumiał. Wielkość piksela w monitorach wszelkiej maści będzie
ZAWSZE
oscylować o okolicach 0,265 mm, i wynika to z tak zwanej rozdzielczości
logicznej
która dla Windows wynosi 96 DPI (punktów na cal). Na pewno ten standard nie
zostanie szybko zmieniony, a jeśli kiedyś zostanie to na pewno w drugą
stronę.
Będzie to najprawdopodobniej 300DPI - bo jest to wielkość przy której oko
nie
zauważa pikselozy (dziś najniższa rozdzielczość druku).
Wtedy systemy operacyjne będą musiały całkowicie przejść na grafikę
wektorową
i będzie bez problemów, ale to już rozmowa na inny temat..