Re: HDD ukrycie bad sectorów i wybór nowego dysku

Autor: SMi <brak_at_maila.pl>
Data: Wed 14 Mar 2007 - 16:02:18 MET

> Podczas formatowania uszkodzone sektory zostaną wykryte
> i oznaczone praktycznie w każdym systemie plików. O ile
> zatem nie wypadają w miejscu, w którym absolutnie muszą
> znaleźć się jakieś stałe struktury systemu plików, dysk
> powinien działać. Mimo to, używanie go może być niebez-
> pieczne i nieprzyjemne: uszkodzonych sektorów może przy-
> bywać, a do tego niektóre mogą być na tyle "sprawne"
> jeszcze, że nie zwracają błędów, a tylko wymagają powtó-
> rzonych odczytów, spowalniając pracę.

Hey,

Podejrzewam swój HDD w laptopie własnie o takie zachowanie...

Spowalnia mi pracę lapopa jak nie wiem co...

Chkdsk spod windy nie chce się odpalić..

chkdsk spod konsoli odpala się, hdd zostaje sprawdzony: mam komunikat, że
znalazł co najmniej 1 błąd.

I dalej wolno działa...

Hdd jest jeszcze na gwarancji (toshiba w IBM), tylko jak udowodnic
gwarantowi, że dysk już powoli pada?

Czy możecie podpowiedzieć jakiś sposób? Narzędzie ?

Pozdr.
Smi