Re: Porównanie poboru mocy najnowszych procesorów AMD i Intela

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 14 Mar 2007 - 14:40:44 MET

> Opowiadaj, ile procent czasu u ciebie procesor jest nieobciążony.
Najwyżej 50%.

> A co do semprona - zaraz ich nie będzie w sprzedaży.
Jest jeszcze wiele innych jednordzeniowców o dużo niższym poborze.

> Pozostaną tylko dwu- i więcej rdzeniowe procesory. I dalej w większości
zastosowań 90% czasu będą
> nieobciążone.
> Nie rozumiem agresji posiadaczy Inteli. Podałem proste wykresy z
oczywistymi wnioskami.

Tylko wnioski są błędne. Wystarczy trochę matematyki!
Jeżeli przez 90% czasu procesory mają minimalne obciążenie to X2 5000
pobiera średnio 25.01Wat, a E6400 25.52Wat.
Jeżeli przez 50% czasu procesory mają pełne obciążenie to X2 5000 pobiera
średnio 63.45Wat, a E6400 42.18Wat.

Trzeba jeszcze do tego doliczyć płytę, która w zależności od wyposażenia
może zupełnie zmienić sytuację.
X2 5000 na nForce 550 i E6400 na i965/ICH8 (reszta wyposażenia identyczna) w
testach przy pełnym obciążeniu pobierają prawie tyle samo!

TM