Re: Monitor 16:9 czy 4:3?

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Mon 12 Mar 2007 - 15:50:57 MET

soap@go2.pl Odpowiedz na
news:1173669909.470090.242950@n33g2000cwc.googlegroups.com:

> Witam!
> Przymierzam sie to Samsunga 931BW Widescreen (889,-) Zdaje sie ze ten

Nie ma monitorów 16:9 ani 4:3. Są 16:10 i 5:4

> model tez jest w wersji 4:3 i nawet chyba jest drozszy (bede musial to
> sprawdzic jeszcze). Tak czy inaczej jakos trendy jest na panoramiczne
> i ja akurat najwiecej korzystam z aplikacji takich jak przegladarka
> internetowa, pakiet Office, czasami Photoshop, inne programy graficzne
> i edycji wideo. Dosc czesto ogladam tv (tuner) i filmy roznej masci.

Panorama do grafiki jest w sam raz. Do reszty bez znaczenia. Z tym że
panorama 19" ma mniej pixeli niż zwykły monitor 17"/19" LCD. Lepiej kupić 20"

> Od czasu do czasu lubie pograc.
> Pomimo powyzszego jakos nie jestem zdecydowany na 16:9, zwlaszcza po
> tym jak dowiedzialem sie ze moja ulubiona gra - hokej, z serii NHL 07
> firmy EA nie obsluguje natywnych rozdzielczosci czy jak tam to sie
> zwie :) Nie wiem wiec jak ta gra wyglada na takim monitorze ale pewne
> paski czarne po bokach albo rozszerzenie obrazu i przez to jakosc

Jak monitor ma DVI to daje się wymusić proporcjonalną rozdzielczość.

> gorsza, o ile jeszcze gory nie ucina. Jak by ktos mogl powiedziec jak
> gry reaguja na taki format jak nie maja specjalnie dedykowanej
> rozdzialki to bede wdzieczny!

Albo skalowanie do na cały ekran, albo skalowanie proporcjonalne. Ale
rozdzielczość gry bez skalowania. Ale tylko gdy monitor ma DVI.

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski