Re: Barton 2500 vs C2D E6300

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Mon 12 Mar 2007 - 15:14:56 MET

"Maciek" <imorthorn@wp.pl> Odpowiedz na
news:et3gqo$mki$1@atlantis.news.tpi.pl:

> Te procesory sa prawie identycznie taktowane. Za bartona zaplacilem 3.5
> roku temu 500 złotych.
> C2D kosztuje dzis okolo 700.
> Ile mniej wiecej spodziewac sie wzrostu wydajnosci? Wiem ze GHz to nie
> wszystko ale trudno mi wierzyc w jakis wielki skok.

Przy jednowątkowych aplikacjach zależnych tylko od mocy CPU to powinno być
~50% przyrostu wydajności. Przy aplikacjach używających dwóch rdzeni pewnie
będzie z 3 razy szybciej. Pytanie czy używasz takich aplikacji.

> Podejrzewam ze wiecej tu da taktowanie FSB niz roznica w wydajnosci
> procesora. 1066 to ile z marketingowego na ludzki?

Trzeba to na 4 podzielić

> Generalnie kolejne miesiace mijaja a ja wciaz nie widze wyraznego sensu
> upgrade procesora. Dwurdzeniowosc - owszem fajna sprawa.

Tak dla samych 2 rdzenie to nie ma sensu. No chyba żeby pochwalić się
koledze;)

> Ale Bartek i
> dzisiaj wystarcza mi do szczescia - i tak moge puscic w tle kompresje
> filmu na niskim priorytecie i ogladac divxa. Do tego nie potrzebuje C2D.

Na C2D kompresja będzie odbywać się szybciej.
Ale film z taką samą prędkością będzie iśc;)

> Czy system zaladuje sie szybciej?

Może minimalnie.

> Pewnie HDD tu zagra pierwsze skrzypce.
> Czy przelaczenia userow/zadan beda szybsze?

Nie.

> Za 2 krotnie szybsze odpakowanie rara tez nie zaplace tyle - zamiast 10
> min, 5 minut - to mnie nie zbawi.

Przy kompresji filmów będzie duża różnica. Zwłaszasz żę kompresja do x264
obciąża oba 2dzenie. A i Xvid w pierwszym przebiegu też jedzie wielowątkowo.
Przy grach różnicy nie ma, ale w czsie grania można kompresować sobie film
prawie bez żadnego spowolnienia(dziś rano to robiłem;)

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski