Re: Stary laptop - czy takie coś da się kupić?

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 12 Mar 2007 - 10:15:25 MET

> Witam

[wyciete]
> Pytanie: za ile takie coś da się kupić w rzeczywistości (nie: "ile to
> jest warte" bo wiem że niewiele) i czego szukać?

To co podales moze kosztowac w granicach 100-300zl w zaleznosci od stanu i
wyposazenia.
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale chodzi ci o czytnik ebookow (pewnie taki aby
czytal mase formatow) o aby mozna bylo ksiazke czytac tekstowo i dzwiekowo.

Czy slusznie rozumiem iz chcialbys ten sam tekst raz czytac raz sluchac i to na
zmiane, przelaczajac sie w dowolnej chwili?

To da sie zrobic.
Z tym ze mp3 to droga dookola:)
Sensowniej bedzie poszukac gotowego czytnika oferujacego takie mozliwosci a
jesli taki nie istnieje (w co watpie bo dzis zadko kiedy cos nie istnieje :) )
to mozna napisac do tworcow dowolnego czytnika linuxowego aby dolozyli interfejs
obslugujacy jakis syntetyzer mowy do swojego czytnika.

Moja sugestia:
Poszukaj sobie laptopka z dobrym ekranem (tak aby ci sie wygodnie czytalo) ale
takiego aby uciagnal linuxa z X-ami (czyli zacznij szukac od p150 z 64MB ram).
Jesli laptok uciagnie X-y to dzwiek tez raczej bedzie mial.
Potem czeka cie montaz linuxa i przyciecie go tak aby na tym sprzecie dzialal
gladko. A nastepnie montaz czytnika ebookow.
Co jest istotne: Przywyborze laptopa upewnij sie ze karta dzwiekowa jest przez
linuxa wspierana, wiekszosc jest ale wsrod starych skrzynek zdazaja sie
wynalazki. Najprosciej testowac knoppixem:)

--
Lukasz Sczygiel