Re: Wlaczanie/wylaczanie komputera

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 10 Mar 2007 - 12:23:04 MET

"tramal" napisał:

> Czy w przypadku, gdy komputer jest uruchamiany ponownie kilka razy
> (np. instalacja nowego oprogramowania, ktore wymaga kilku restartow)
> jest to szkodliwe. Mam na mysli programowe ponowne uruchamianie
> urzadzenie, nie przez całkowite wylaczenie i wlaczenie przyciskiem POwer.

Nie, gdyż w czasie zarówno miękkiego, jak i twardego resetu (przyciskiem)
nie jest odcinane napięcie od podzespołów komputera. Chyba, że masz (tak jak
ja) ustawione usypianie pracy dysków po jakimś okresie nieaktywności, wtedy
taki restart wyrywa je z błogiej drzemki, powodując ponowne rozpędzenie
talerzy. I tak naprawdę to tylko dyski są jedynymi elementami komputera
(monitora nie liczę), narażonymi na stres przy włączaniu - dla reszty
elektroniki a nawet wiatraków nie ma to większego znaczenia. Oczywiście przy
sprawnym i wydajnym zasilaczu oraz porządnych kondensatorach w obwodach
przetwornic.

JoteR