Re: Wybór pamięci Kingston vs GoodRam

Autor: Dominik <dominikz1983_at_interia.pl>
Data: Fri 09 Mar 2007 - 20:45:29 MET

Użytkownik "Saiko Kila" <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości
news:bvwqsoqj22vo.dlg@saikokila.pl...
>Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
> *Dominik*, która zaskrzeczała:

> Ja ostatnio za 480 kupiłem 2x1 GiB Twinmosa (ale DDR2) więc te ceny są
> takie sobie jak na mój punkt widzenia. Tym niemniej wybrałbym Kingstona,
> chyba, że uda Ci się umówić na zwrot w razie czego (ja tak zawsze
> robię), wtedy ryzykowałbym GoodRama. Jeśli dobrze widzę to nie podałeś
> jaka to płyta, a to może mieć znaczenia, i jakiegoś linka do pamięci.
> [...]

Płytę mam super "najlepszej firmy pod sloncem" VIARAMA U8788 (P4X266E).

Obecnie mam wsadzone 2 kości: 1 tą co podałem a drugą starą jak świat 256
mb, firmy no name, PC2100 (133 MHz).
Chce te słabe zamienić po prostu na 1 Giga.
Najciekawsze jest to że jak zrobie test sprzętu programem Everest to wówczas
mam taki raport:

Moduły pamięci SPD:
DIMM1 - 256 MB PC2100 DDR SDRAM (2.5-3-3-6 @ 133 MHz) (2.0-2-2-5 @ 100
MHz)
DIMM2: Kingston K- 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz)
(2.5-3-3-7 @ 166 MHz) (2.0-2-2-6 @ 133 MHz)

oraz
[ DIMM1: 256 MB PC2100 DDR SDRAM ]
Właściwości modułu pamięci:
Numer seryjny Brak
Rozmiar modułu 256 MB (1 rows, 4 banks)
Typ modułu Unbuffered
Typ pamięci DDR SDRAM
Szybkość pamięci PC2100 (133 MHz)
Szerokość modułu 64 bit
Napięcie modułu SSTL 2.5
Metoda detekcji błędów Brak
Szybkość odświeżania Zredukowana (7.8 us),
Self-Refresh

Taktowanie pamięci:
@ 133 MHz 2.5-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 100 MHz 2.0-2-2-5 (CL-RCD-RP-RAS)

[ DIMM2: Kingston K ]

Właściwości modułu pamięci:
Nazwa modułu Kingston K
Numer seryjny 781D1370h
Data produkcji Tydzień 50 / 2004
Rozmiar modułu 512 MB (2 rows, 4 banks)
Typ modułu Unbuffered
Typ pamięci DDR SDRAM
Szybkość pamięci PC3200 (200 MHz)
[...]

@ 200 MHz 3.0-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 166 MHz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 133 MHz 2.0-2-2-6 (CL-RCD-RP-RAS)

Mimo że mam 400 i 133 MHz, to jak z testu wynika te 400 i tak mogą pracować
tylko na 200..jeśli dobrze rozumuje...czy reasumując moja płyta główna nie
będzies szybciej chodzić niż na 200 MHz, czy się myle??