Re: FPS i Hz

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 09 Mar 2007 - 13:16:54 MET

"nati" <xxx@wp.pl> wrote in message news:esrj27$ler$1@inews.gazeta.pl...
> Wezmy monitor CRT 60Hz i karte graficzna wyswietlajaca 100 klatek na
> sekunde. Czy zobacze te 100 klatek, czy ograniczeniem bedzie 60Hz
> monitora i nie ma co sie wysilac, bo i tak zobacze 60?
>
> A jak to wyglada przy monitorze LCD?
>
> Oczywiscie nie mam 60Hz, ale pytam czysto teoretycznie.

Mozesz zobaczyc wylaczajac vsync, tak samo na lcd jak i crt, ale
obraz bedzie "rozdarty", poniewaz nie beda wyswietlane pelne klatki,
tylko czesc jednej i drugiej.
Ogolnie prawda jest ze nie ma sie co wysilac, bo wyglada to kiepsko.
Z wylaczonego vsync korzystaja tylko gracze fpp z tego co mi wiadomo.
Inna sprawa, czy caly czas bedziesz mial 100fps czy beda momenty,
kiedy bedzie mniej.