Sempron 3000+ /problem sprzętowy czy software,owy?

Autor: Myszkin <pumpalik_at_wp.pl>
Data: Wed 07 Mar 2007 - 13:27:30 MET

Wreszcie pokusiłem się by tak jak inni wykorzystać zapas mocy mojego
semprona 3000+. Konfig kompa to: GIGABYTE GA-K8NS socket 754, 1,28GB
RAM: 3 kości Kingston PC400 CL2.5 (2x512+256), grafika GALAXY 7600 GT
agp, zasilacz Chieftec 450W - Windows XP. Zrobiłem tak:
HTT na x3, pamięć na 133 i podkręcałem proca co 5 Mhz, następnie test
przez Super-PI. Gdy doszedłem do 9x290Mhz test super-pi zaliczał
bezproblemowo - dałem na M16.Napięcie proca zwiększyłem do 1.55.
Jednak po uruchomieniu gry dla sprawdzenia i załadowaniu mapy
wyskoczył niebieski ekran i zaczęło się zrzucanie pamięci na dysk i że
problem powodował jakiś dll NVidy :-/ To samo przy 9x285, dopiero przy
2x280 wszystko chodziło ok - odpaliłem grę, wszystko śmigało, aż miło.
Podobno inni na tej samej płycie z sepronem 3000+ dochodzą do 9x320!
Zatem mój wynik jest kiepściutki :( I tu pytanko - ten dll Nvidy -
czyżby sterowniki karty graficznej? Próbowałem zainstalować najnowsze
stery, nie dało rady bo "instalator krzyczy, że zainstalowane
sterowniki nie są zagodne ze sprzętem" i przerywa instalację.
Próbowałem odinstalować programikiem do usuwania sterów, który po ich
usunięciu krzyczał, że musi je zastąpić jakimiś plikami z dysku
instalacyjnego Windows - włóż płytę. Plików tych jednakże na płycie
instalacyjnej jakoś nie mógł znaleźć więc zapytał czy chcę zachować te
stare pliki i że może to spowodować problemy. Zachowałem, po restarcie
wróciłem do starych sterowników Nvidy, zainstalowały się z
ostrzeżeniem, że nie przeszły zgodności-certyfikatu Microsoft i zaleca
się przerwanie instalacji, bla,bla,bla... i czy kontynuować - jasne,
że kontynuować! Wszystko wróciło do normy z jednym wyjątkiem: przy
9x280 komp podczas ładowania windy się resetuje, a przy 9x270
przechodzi w tryb awaryjny. Dopiero na 9x260 jest ok. Poradźcie
Życzliwi Grupowicze mnie głupiemu - gdzie widzielibyście problem? Czy
to problem bałaganu w systemie i bajzlu w sterownikach czy raczej
procesor już cześciowo padł i nie chce ruszyć na więcej niż 260 Mhz?
Za wszelkie porady z góry wielkie dzięki :)