Jak naprawić partycję NTFS

Autor: Szba <szba_at_gazeta.pl>
Data: Wed 07 Mar 2007 - 11:38:54 MET

Dysk Seagate 40 GB, posiadający 2 partycje FAT został przekonwertowany na
NTFS za pomocą Partition Magic 8.0. Na obydwu partycjach jest zainstalowany
system Win 2000. Partition Magic raportuje dysk jako dysk c: oraz ok. 20 GB
przydzielona (allocated) i ok. 20 GB nieprzydzielona (unallocated). W pewnym
momencie następuje awaria - reset komputera i dysk nie jest widoczny. Po
wyłączeniu zasilania i próbie uruchomienia systemu z partycji c: system nie
daje się uruchomić, raportując jakiś błąd. przy próbie uruchomienia systemu
z partycji d: następuje sprawdzanie dysku c: za pomocą chkdsk, które kończy
się częściowym powodzeniem, ale system z partycji d: się uruchamia. Partycja
c: nie jest widoczna. Chciałbym powrócić do systemu plików FAT, ale z
poziomu Parition Magic nie jest to wykonalne. Nie znam narzędzi które
zdiagnozowałyby NTFSową partycję c: oraz ją naprawiły. Dlaczego system z
partycji d: się uruchamia, jeśli jest ona nierozpoznawalna? Czy pozostało mi
jedynie użycie FDISK i postawienie partycji FAT? Mam dużo danych na
partyccji d: i nie mam ich za bardzo gdzie umieścić. Czy dane z partycji ć
już są stracone?
Proszę fachowców o poradę.
   Pozdrawiam :-)
            Marek