Re: Pentium 4 670 + chłodzenie

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 04 Mar 2007 - 15:04:08 MET

"Łukasz" <fatmouseREMOVEIT@poczta.fm> wrote in message
news:esebff$gk4$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Jakiś czas temu pytałem o chłodzenie dla tego procka, niestety nie było
> zbyt dużego odzewu. Powoli zbliżają się ciepłe dni, a ja wciąż stoję
> przed wyborem chłodzenia na to monstrum. Myślę nad Arctic Cooling
> Freezer 7 Pro, Scythe Samurai Z Rev. B. Inne wentylatory Scythe pomijam,
> są zbyt wysokie, a moja obudowa jest dosyć wąska. Dodam, że na box'owym
> wentylatorze w spoczynku mam ok. 60°C, w stresie prawie 70 (przy
> otwartej obudowie). Procesor chciałbym schłodzić do ok. 50°C w stresie.

Zeby to osiagnac musisz miec mocne chlodzenie calej obudowy, przecietnie
procesor nabiera 10-15st w stresie nad temperature w idle.
Musisz wiec zbic temperature powietrza w obudowie (przede wszystkim
mocny wywiew z tylu obudowy). Moze tez pomoc przestawienie komputera,
jesli np. stoi tuz przy scianie, ma zasloniety tunel boczny lub go
wcale nie posiada.
Drugorzedna sprawa jest samo chlodzenie procesora, bo ten element jest
najbardziej wytrzymaly na nagrzanie. Samo chlodzenie raczej nagrzewa
powietrze w obudowie, wiec temperatura w stresie przede wszystkim
zalezy od wywiewu.
Obudowe nalezy zamknac, zeby powietrze przeplywalo przez nia, teraz
doprowadzasz do powtornego zaciagania przez wentylator na procesorze
goracego powietrza. Jesli zalezy ci na ciszy to wentylator na 1000obr/min
z przodu, tylu i z boku powinien zalatwic sprawe (przy 120mm wiatrakach).