Re: grafika 256 czy 512?

Autor: Silent_Bob <ndchoros_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 04 Mar 2007 - 13:06:07 MET

TomcioM <tmarq@go2.pl> napisał(a):

> Mam w planie ma=B3=B1 modernizacj=EA kompa wi=EAc wpadam po rad=EA :)
> Zostaj=EA przy AGP w zwi=B1zku z czym zastanawiam si=EA na x1950pro HISa.
> Lepiej wybra=E6 wersj=EA z 512 ramu czy mo=BFe lepiej 256MB a
r=F3=BFnic=EA=
> cenie przeznaczy=E6 na do=B3o=BFenie ramu z 512MB do 1GB.

Podstawowe pytanie: jaki masz procesor? Bo do X1950Pro nie podchodzilbym z
czyms slabszym niz dobrze podkrecony A64 albo P4EE. W przeciwnym razie
procek bedzie skutecznie hamowal karte. Jezeli chcesz zagrac w najnowsze
pozycje to bez 2 GB RAMu tez bedzie trudno. IMO powinienes rozpoczac od
rozbudowy pamieci do min. 1 GB a za reszte kupic 7600GT, albo wielokrotnie
na grupie polecane 7600GS na GDDR3 1.2ns Galaxy lub Palita.

> I jeszcze drugie pytanko. Mam 2x256 Geila cl2 w dualu, czy mog=EA do
> nich do=B3o=BFy=E6 2x256 Geila cl3 i jak to wp=B3ynie na wydajno=B6=E6?

Tutaj to troche loteria. Niby identyczne moduly powinny pracowac w dualu,
ale w praktyce czesto jest inaczej. U mnie nie poszly Kingstony z tego
samego tygodnia produkcji! Lepiej wiec zakupic dedykowany zestaw. Mieszajac
pamieci CL2 i CL3 po prostu zmieniasz w BIOSie taktowanie z "auto" lub "by
SPD" na CL2; przy domyslnych timingach nie powinno byc problemow. BTW, co to
za plyta z 4 slotami DDR?