Re: Podmiana talerzy w dysku

Autor: KM <krzm_at_mp.pl>
Data: Sun 04 Mar 2007 - 00:15:20 MET

Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> "Peper" esa6h1$9q5$1@atlantis.news.tpi.pl

> Postaram się was pogodzić:
>
> 3.5*25.4*pi*7500*60/1000000=125,67941410686 [km/h]

Tak, jeżeli chodzi o ścisłość to tak.
Ponieważ jednak jestem zajadły, to odpowiem, że to czy głowica wiruje
nad talerzem czy talerz pod głowicą zależy od loaklizacja obserwatora :-)

Porównanie z prędkością samolotu miało być obrazowym porównaniem, nie
ściśle obliczoną prędkością.
125 km/h "dla samolotu" to nie prędkość, ale przy milimetrowej głowiczce
to już rodzaj technicznego wyzwania.

Ale i tak chodzi o to, że operacja na takiej mechanice w warunkach
garażowego warsztatu jest skazana na niepowodzenie.