Naped CD/DVD do laptopa

Autor: ...::QRT::... <kurt_at_no-spam.pl>
Data: Sat 03 Mar 2007 - 20:36:12 MET

Witam
Mam pewien problem - mianowcie napęd CD w moim dość wiekowym laptopie
(toshiba satellite pro 4300) odmówił posłuszeństwa. Zasadniczo służy on li
tylko do oglądania filmów wiec awaria napędu czyni go zupełnie
bezużytecznym :)
Chciałem zakupic nowy napęd i podczas przeglądania ofert na allegro
stwierdziłem iż wcale to takie proste nie jest, gdyż czytając opisy wynika
iż nie wszystkie napędy sa kompatybilne z danymi modelami komputerów.

Na czym polegają owe niekompatybiności?
Czy jest to powodowane różnymi wymiarami zewnętrznymi czy też także
różnicami natury sprzętowej?
W jaki sposób moge stwierdzić czy dany napęd bedzie pasował do posiadanego
przeze mnie komputera?

pozdrawiam
krzysztof

--