Sata czy warto

Autor: Marek <pisz_at_wp.pl>
Data: Fri 02 Mar 2007 - 20:42:38 MET

Mam płytę , dość wiekowa Asrock K7V88
Dyski które mam podpięte to ATA 133 Maxtor Diamond Plus 8 (40 GB)
Mam ich dwa, podłaczone są za pomocą zewnętrznego kontrolera na pci
Silicon Image i spęte w RAID

Testy HDD Tach pokazują transfer średni na poziome ok 90 Mb/s
i czas dostępu ok 14 ms

Ale zaczyna mi uwierać to że to tylko 80 GB

Pytanie brzmi czy dokupić kolejny dysk 40 GB taki sam jak mam (nie jest
drogi ok 100 zł)
i podpiąc pod ten kontroler , co by zwiększyło i wielkości i transfer
w końcu RAID skłądby się z 3 dysków czy też dać sobie spokój
i kupić dwa dyski SATA ,myślałem o takich co mają po ok 80 GB
gdyż 160 GB by mnie zadoliło

Jak szybko będzie taki RAID na SATA działał m na kontrolerze który ma ta
płyta , zdecydoanie szybciej ? niż to co teraz mam lub mógłbym mieć gdybym
doinstalował tzreci dysk

Ile będę musiał wydać na takie dwa dyski SATA

Na co się zdecydowac ?

Darek

Ps:

czy będą musial wymienić zasilacz ? , gdyż z tego co widzę to dyski SATA
mają inną wtyczkę zasilania