Re: Czy Intel Pentium-M 740 to chłodny procesor - dobry do notebooka?

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Fri 02 Mar 2007 - 03:38:46 MET

On 1 Mar, 21:06, "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl>
wrote:
> Witam,
>
> Rozważam wybór procesora do notebooka. Zależy mi na cichej pracy więc szukam
> "zimnego" procesora. Co będzie najlepsze: Pentium M 740 (1.73 GHz), Sempron
> Mobile 3200+, czy może jakiś Celeron M?

Są dwa rodzaję mobilnych Sempronów: 25 i 62 wattowe (starsze).
Identycznie (~2500+ do 3300+) taktowane. Rozpoznać można tylko
programem lub wcześniej zorientować się co do nootebooka. Regułą jest,
że małe mają nowe. Ten Pentium ma 25-30 W. Wziąłbym Pentium (zależy za
ile). Pobór mocy (czyli temperaturę czyli hałas wentylatora) można
obniżyć programowo zmniejszając napięcie (ten Pentium swobodnie
pracuje na 0,9 V), a jeśli moc nie jest potrzeba i mnożnik czyli
częstotliwość pracy o połowe. Znacznie wydłuża to czas pracy na
baterach.