foxconn, geil i e4300

Autor: Rafał <zswi_at_pers.pl>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 23:17:47 MET

Witam

Mam problem z nastepującą konfiguracją:

Foxconn P9657AA-8EKRS2H Intel P965
Geil DDR2 1GB(2x512MB) PC800 Ultra
Intel Core 2 Duo E4300 LGA775 BOX
Chieftec GPS-350EB-101A ATX 350W

Złożyłem taki zestawik i zachciało mi się go przetestować. Uruchomiłem
SuperPi z 32M i po dwóch minutach działania ... crach... ok, drugi raz ten
sam test crach... Podniosłem napięcie na pamięciach z 1.84 do 2.11 i
pomogło... Ale moja radość trwała krótko. Postanowiłem przetestować oba
rdzenie na 100% obciążeniu i zapuściłem dwa SuperPi jednocześnie. W
rezultacie jeden z nich *zawsze* wysypuje się po chwili z komunikatem "Not
Convergent in SQR05" - wygooglałem, że znaczy to tyle, że: "means usually
unstable processor". Więc próbowałem podnosić napięcie również na
procesorze, ale już bez skutecznie.

Stąd pytanie: co z tym fantem zrobić? Jak ten zestaw ustawić? Zwiększałem
napięcie na procesorze o max 0.2 - nie chcę przedobrzyć (tym bardziej, że
rezultatów nie widać...). Czy może być to spowodowane tym, że zasilacz
posiada tylko złacze 4 PIN 12V zamiast EPS (płyta posiada 8 pinowe EPS)?

Napiszę jeszcze co pokazuje programik dołączony do płyty:
CPU: 200Mhz x 9, VCore 1.35 (bez podnoszenia napięcia), CPU temp. 35oC (więc
przegrzewanie odpada - zresztą wysypuje się tuż zaraz po starcie testu)

DRAM: 600Mhz (no właśnie, dlaczego 600? przy starcie pokazuje, że 800Mhz
dual channel...), 2.11V (już podniesione)

PCIe: 100Mhz
NB: 1.27V
+3.3V: 3.28V
+5.0V: 4.84V
+12V: 11.9V

Może macie jakieś pomysły?

I korzystając z okazji... czy są w Polsce dostępne przejściówki np. Molex na
EPS? Widziałem coś takiego tylko na zagranicznej stronie (bodajże adapter z
4 PIN na 8 PIN), ale to już taniej wyszedłby mi zakup nowego zasilacza...

Z góry dzięki za pomoc,

--
Pozdrawiam,
Rafał