Re: Jak włączyć komputer nie naciskając włącznika?

Autor: nadir <nadir_at_hell.org>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 14:20:02 MET

Dnia 2007-01-31 13:34, Użytkownik neg napisał:
> Tego bym nie radził nastawiać, chyba że masz UPS. U nas w bloku prądu
> nie było przez pół sekundy i taka krótka przerwa fatalnie wpływa na
> komputer. Na ekranie miałem kolorowe pasy. Myślałem że karta graficzna
> uszkodzona. Dopiero dłuższe wyłaczenie komputera zlikwidowało te pasy.

Nie chodzi o to zeby wylaczac chodzacy komputer, a o to zeby po
prawidlowym wylaczeniu systemu operacyjnego, odlaczyc kabel od zasialcza
lub jezeli ma taka mozliwosc wylaczyc zasilacz przyciskiem.
Chodzi o to zeby koputer nie chodzil nawet na "czuwaniu".
Jezeli masz taka funkcje w biosie jak opisywalem, to w momencie kiedy
podlaczysz prad, bios uruchomi kompa i system normalnie.

Niektore plyty, szczegolnie te ktore maja zastosowanie w serwerach maja
taka funkcje, po to zeby, nawet kiedy wydoi sie UPS-a do zera, po
powrocie normalnego zasialnia uruchomily kompa bez zadnej ingerencji z
zewnatrz.