Re: Kiepski transfer na HD....

Autor: <panryszard_at_o2.pl>
Data: Tue 30 Jan 2007 - 13:32:14 MET

On 30 Sty, 11:26, "Huaskar" <huaskar_cut.th...@poczta.fm> wrote:
> Nortona na tym komputerze nie ma, natomiast Podstawowy Kanal IDE (wymieniony
> w Panelu Sterowania az 3 razy ?) w okienku Tryb transferu: DMA jesli
> dostepne. Ale biezacy tryb transferu opisany jest jako PIO. Czy to da sie
> zmienic?
>
> H.

Przerabiałem ostatnio podobny temat, w skrócie: system przełącza dysk
w wloniejszy PIO z DMA np. jak nałapie dużo błędów, dodatkowo tryb PIO
badzo obciąża kompa, sprawdź dysk jakimś programem najlepiej ze strony
producenta. U mnie w SMART były błędy (z dnia na dzień więcej) a
program testowy (taki pod dosem) nie potrafił sukcesem zakończyś
testów tylko wyrzucał info żeby wymienić dysk bo się sypie. Przełączyć
w DMA można, nie pamiętam jak. Dodatkowo miałem bada i parę m-cy
wcześniej przerabiałem formatowanie więc mój dysk skończył
naśmietniku. Polecam archiwizację danych i sprawdzić dobrze dysk. U
mnie nagrywane płyt wykładało się po weryfikacji, więc sprawdź to
ewentualnie żeby danych nie zgubić.