Re: Samoczynnie włączający się komputer

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 30 Jan 2007 - 01:34:28 MET

Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> wrote:

> Stan przy "powerfail" jest ustawiony jako "poprzedni" (czyli jakby
> wtyczka na moment wypadła, to też nie będzie to).

            A nie da sie na off? Juz nie pamietam jak to wyglada w 682PL, ale
przez ~3 lata pracy jako domowy serwer nie zdarzylo mu sie wlaczyc
tak sam z siebie. Inna sprawa ze byl pod UPSem - elektryka w PL potrafi
robic rozne "cuda" - u mnie wczoraj w nocy "zabawiali sie" przerywalo
zasilanie kilkanascie razy na ~0,5sek - gasly wszystkie latarnie uliczne,
zalaczal sie UPS na prace z przetwornicy, ale najsmieszniejsze jest to, ze
nie gasl monitor CRT podlaczony bezposrednio do listwy (bez posrednictwa
UPSa) czy nie resetowaly sie w innym pokoju tunery cyfrowe SAT (ktore po
zaniku zasilania robia dosc dlugi init i self testy). Za to lampka ze
standardowa zarowka-reflektorkiem wyraznie gasla na moment. Moze to jest
powodem - sprzet IBMa projektowany jest na cywilizowane standardy
elektryki, a nie takie jak w PL czy Rumunii i tak reaguje na "zabawy" ZE.

> Złącze WOL również nie jest wykorzystane. Jakieś jeszcze pomysły, co to
> może być?

            WOL? Jestes pewny ze musi byc podlaczone? Bo od PCI 2.2 (czyli od
i810 w gore) nie ma potrzeby podlaczenia kabelka - to juz jest w sygnalach
PCI (wewnetrznej sieciowki na plycie czy tez przez slot rozszerzen).

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl