To ja też proszę o opinie w sprawie sprzętu

Autor: Slawek <gajeronlineNOSPAM_at_TNIJpoczta.onet.pl>
Data: Mon 29 Jan 2007 - 10:30:36 MET

Witam.
Poniższy zestaw będzie służył do grania :), gry GOTHIC 3, OBLIVION,
HALF-LIFE, FIFA
Mam zamiar kupić taką oto konfigurację:

Płyta główna: ASUS P5B-E PLUS INTEL P865
Procesor: INTEL CORE2 DUO E4300 1.8 GHz
Pamięć: GEIL DUAL ULTRA 2x1GB DDR2 800 MHz CL4-4-4-12
Dyski: 2x SEAGATE 250GB BARRACUDA ES 16MB SERIAL ATA II RAID EDITION
Zasilacz: CHIEFTEC 450W GPS-450AA-101A
Grafika: GIGABYTE GEFORCE 7900GT 250MB (525/1440)
Karta muzyczna: CREATIVE AUDIGY SE

Moje komentarze:
Płyta głowna, zawsze miałem ASUSA i tutaj raczej ciężko byłoby przekonać
mnie do innej, ale może akurat.
Procesor, najtańszy z serii CORE2 DUO, podobo nieźle się kręci i mam zamiar
go puścić na 2,4 (czyli FSB nie 800 a 1066)
Pamięć, hmm zastanawiam się czy nie lepszy byłby KINGSTON HYPERX lub
CORSAIR....
Dyski w/g kilku opini na stronach są najszybsze z obecnie oferowanych, więc
raczej też napewno te.
Zasilacz, mam nadzieję że 450 W spokojnie wystarczy.
Karta grafiki, zależy mi na ciszy więc nie wiem czy nie wybiorę wersji
7600GT, gydż ma pasywne chłodzenie,
może ktoś ma 7900GT od GIGABYTE i może powiedzieć czy chłodzenie tej karty
jest głośne.
Oraz może ktoś miał akurat przyjemność mieć obie takie karty i może
powiedzieć czy różnica w wydajności jest na tyle
duża że warto ją kupić.
Karta muzyczna, nie wiem czy potrzebna, na płycie jest jakiś 7.1 kanałowy
kodek, ale nie wiem czy nie będzie on kulą u nogi,
gdyż pamiętam że pierwsze takie karty na płytach były w większości
obsługiwane softwerowo i obciążały procesor.

Proszę szanownych kolegów o opinię i ewentualne sugestie, zestaw będzie
kosztował nie mało więc wolałbym uniknąć jakiś nie dokońca udanych zakupów.

pzdr
Sławek.