Re: Eksteremalnie tani nowy komputer

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sun 28 Jan 2007 - 17:19:49 MET

Mich@l <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> wrote:

> Koniecznie nowy musi być? Poleasingowy markowy P IV z Allegro za 500 -
> 600 zł byłby IMHO do takich zadań lepszym wyborem niż tani składak.

            Wlasnie to chcialem napisac - w komisie niedaleko siebie widzialem
ladne, zgrabne (~11 cm wysokosci) HP na P4 2,4GHz 512 MB RAM, 80 GB za
rowne 500 zl. Do tego byly, o dziwo jak na grzalke P4, ciche. Cena to mniej
niz polowa wymienionej, czyli za wiecej mozna wyszukac jeszcze lepszy
sprzet ze sporym zapasem wydajnosci spelniajacy zadania biuro/internet
- do tego markowy, cichy sprzet poleasingowy nadaje sie wysmienicie.
Acha w zestawie w tej cenie od razu byl win2000 PRO OEM ENG (wszystko z nim
w porzadku - naklejki na obudowie, ksiazeczki i recovery CD w zestawie, a
to dodatkowo kilkaset zl oszczednosci. Co prawda zadajacy pytanie napisal
ze ma WinXP PRO, ale szczerze mowiac jakos nie chce mi sie wierzyc w
posiadanie BOXa przy tak ogranicznym budzecie, czyli tego XP jednak reczej
"nie ma" patrzac pod katem przyszzlej konfiguracji. Byc moze zle oceniam
przedpisce wg statystyki, ale tak kaze zakladac doswiadczenie z licencjami
u ludzi. Naprawde rzadko zdarza sie polaczeni WinXP PRO BOX i slabiutkiego
sprzetu oraz konfiguracji minimum do mowego zakupu. Sam na o wiele
mocniejszym sprzecie caly czas siedze na win2k pro mimo ze zakonczenie
wsparcia doskwiera coraz bardziej, ale nie jestem w stanie zaakceptowac
licencji na XP OEM (mam w planach wymiane plyty za niecaly rok),
a BOX jest jak dla mnie stanowczo za drogi.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl