Re: sprzętowe wspomagania kompresji mpeg2 -karta grafiki

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sun 28 Jan 2007 - 13:26:25 MET

Marcin Narzynski <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> wrote:

> Wygląda na to, że obaj zgadzamy się, że współczesne karty graficzne
> (sprzęt) nie są zabawkami.

            No wlasnie nie zgadzamy sie w tym wzgledzie. Zgadzamy sie jedynie
z tym, ze maja duza moc obliczeniowa i ze sa zlozone. Ale to absolutnie
nie przesadza czy cos jest ta rzeczona "zabawka" czy nie - spojrz chciazby
na nowe Playstation 3 - jest potezniejsze od wspolczesnych pecetow (chocby
8 rdzeniowy CPU Cell z taktowaniem zaczynajacym sie od 3,2GHz.
By przestaly byc zabawkami trzeba je przerobic i wgrac tam linuksa lub inny
alternatywny system, co pozwoli na zastosowania bardziej powazne niz zabawa
i rozrywka.

> Jedynym ich mankamentem jest brak specjalistycznego oprogramowania.

            "Jedynym"? :O Przeciez to kardynalne znaczenie - bez oprogramowania
sprzet jest tylko kupa szkodliwego dla srodowiska zlomu. Spojrz sobie na
obecne ceny oprogrmowania - doczekalismy takich czasow, ze w przypadku
maszyn do pracy oprogramowanie jest WIELOKROTNIE wiecej warte niz sprzet na
ktory dziala.

> Wg mnie wynika to właśnie z marketingu - na co komu potrzebne byłyby
> "profesjonalne" karty, skoro "zabawki" potrafiłyby to samo.

            Nie tyle z marketingu, co z pozycjonowania rynku. Po wpadce z
SoftQuadro nVidii inni producenci nie popelnia juz tak latwo tego bledu.

> Sam potwierdzasz, że moc obliczeniowa kart graficznych przewyższa moc
> procesorów, a procesory potrafią radzić sobie z kodowaniem MPG2 w
> czasie rzeczywistym. Jedynie więc chęci programistów są problemem.

            Programisci do klawiatur, kobiety na traktory ;) Jesli jestes jednym
z nich to napisz to o czym mowisz prosze, swiat bedzie Ci wdzieczny.
Ostrzegam - zadanie nie jest latwe, gdyby tak bylo dawno skrzykneloby sie
kilku-nastu-dziesiecu-set pasjonatow i to zrobilo. Przypomne tylko ze
nVidii ktorej zalezy na promocji swoich kart duzo prostszy proces
DEKODOWANIA H.264 wspomaganego GPU idzie nadzwyczaj opornie, a ta firma nie
moze narzekac na brak gotowki i specjalistow znajacych sie na rzeczy.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl