Re: Si 3114R czy nforce4 RAID ?

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 21:23:24 MET

"Dentarg" <den@it64.com> wrote in message
news:8janr29o5hmkiklcu6get502fvvm8ps85s@4ax.com...
> Który lepszy ?
>
> Przez lepszy rozumiem wydajniejszy oraz sprawiający mniej problemów.
>
> Planuje połączenie 2 WD Raptorów w stripe'a, ale że na płycie mam 2
> kontrolery RAID to nie wiem, z którego skorzystać. W necie znalazłem
> tylko sensowne benchmarki nvraidu, o Si 3114R niewiele :(.
>
> Może ktoś porównywał wydajność lub miał z którymś z nich problemy pod
> XP Pro ?
>
> A może któryś z nich potrafi działać jako raid pod Linuxem (z tego co
> czytałem to nvraid definitywnie nie) ??

SiI 3114 to jeden z najlepiej spradzonych chipow do SATA. Jest na rynku
bardzo dlugo i ma dopracowane sterowniki. nvraid jest tragiczny pod tym
wzgledem, sam chipset ma bugi w hardwarze (nForce4, nie wiem jak nowsze) i
bardzo niedopracowane drivery. Juz wiele razy o tym pisalem - potrafi bez
powodu rozlaczyc macierz, ktorej nie da sie tez odbudowac. W Raid0 jest to
samobojstwo. Oczywiscie jest troche osob, ktore tego nie doswiadczyly
(jeszcze), ale rownie duzo ktore przezyly to na swojej skorze. Z drugiej
strony 3114 chodzi na zwyklym PCI (32 bity, 33 MHz) wiec w teorii morze
przepchnac 133 MB/s, w praktyce maksymalnie ok. 70 MB/s ze wzgledu na
nieefektywny protokol. nForce nie bedzie mial takich ograniczen.
Rozwiazaniem byloby dokupienie prostego kontrolera na SiI3132 na PCIe x1 -
koszt, pewnie troche ponad 100 zl.

Nie wiem jak wyglada sytuacja pod Linuxem, ale nie sadze aby bylo lepiej niz
pod Win.

Pozdrawiam,

--
uC