Re: Core Duo E4300 + Asrock + DDR1 Zadziała?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 19:32:16 MET

Użytkownik "lol" <napadWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości
news:2055.0000003a.45bb7618@newsgate.onet.pl...

> Wydaje mi się że w przypadku tych juz bardzo wydajnych kart ósmej
> generacji,
> przepustowość AGP może być już wąskim gardłem.

Przepustowość AGP nie ma znaczenia. Kol. MadMan robił kiedyś testy wpływu
prędkości AGP przy karcie GF 7800 i wyszło, że nie ma różnicy między x8, a
x4. Współczesne karty grafiki mają tyle własnej pamięci, że tekstury z gier
w całości ładują się do niej, więc AGP jest bardzo mało obciążone i
wystarcza nawet "x1".
Zresztą PCI-E jest raptem tylko 2-krotnie szybsze od AGPx8 (4GB/s przy
PCI-Ex16 vs 2GB/s przy AGPx8)
BTW w tym roku wypada 10 rocznica wprowadzenia AGP na rynek (płyty z
chipsetem iLX dla PII). I wciąż ma się dobrze, biorąc pod uwagę że pewnie
wyjdą Geforce 8 dla niego