Re: Benq - Wycofuje sie z Polski?

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 13:10:44 MET

"Adramelech" Xns98C568EB8B9EDadresutuniema@127.0.0.1

> Gdy odmówi wymiany, naprawy to tak. Ale sprzedwca w pierszej kolejności
> bedzie naprawiać.

Już pisałem, że to wyjaśniłem z Rzecznikiem. :)

> Gratuluje pomyślnego zakończenia sprawy!

Dzięki.

Moja nagrywarka (przejścia nagrywarkowe) były pokutą za wystawienie (przeze
mnie) tej nagrywarce dobrych not mimo złych efektów -- początkowo chwaliłem
tę Toshibę, sądząc mylnie, iż wina leży po stronie płyt. Jeśli ktoś zakupił
takową nagrywarkę dzięki moim recenzjom -- mógł ją później reklamować, idąc
moimi śladami nadal. :) Oczywiście ustawa nie obejmuje każdego, więc może
jeszcze kogoś na swym sumieniu mam.

Wydałem dobre opinie, choć widziałem na własne oczy testy tej nagrywarki,
na których wypadła straszliwie źle -- po prostu uznałem, że nie rozumiem
tych testów. Gdy szukałem testów później -- nie znalazłem już ich. Teraz
zamierzam nieco pokorniej podchodzić do różnych recenzji, ale pomyłek na
pewno nie wyeliminuję.

Wydałem dobre opinie, choć psuła płytę po płycie. Zwłaszcza dotyczy to DVD-R,
ale kilka DVD+R też popsuła. Format minus wybrałem dlatego, że był wówczas
czytany przez wszystko, podczas gdy plus przez starsze stacjonarne odtwarzacze
nie był czytany -- niby było to dla mnie obojętne, ale jeśli dwie rzeczy są
niemal identyczne, a jednak coś przemawia na korzyść którejś -- to chyba trzeba
wziąć pod uwagę właśnie to coś. Później się okazało, że na minus mieści się 7 MiB
więcej niż na plus.

I aby było jasne -- plusów nagrałem zbyt mało, aby się o nich wypowiadać,
choć wydaje mi się nie bez powodu, że z plusami radziła sobie lepiej niż
z minusami. Gdyby mi od razu powiedziano, że mam zrezygnować z minusów -- może
bym nie szukał dobrych minusów, ale pozostał przy Piusach, i być może nie marudziłbym.
Na pewno, gdyby mi zaoferowano tuż po zakupie nagrywarki szpulkę :) płyt plus w zamian
za odstąpienie od pretensji okołominusowych -- zgodziłbym się, jako że nie na filmach
mi zależało, a na backupach danych. Nie mam nawet dostępu do odtwarzacza stacjonarnego. :)
Ale nie zaproponowano, a polecono cierpliwe oczekiwanie dobrej jakości płyt. :)
Jak duża :) by miała być taka szpulka? Moim zdaniem 80 sztuk TDK DVDx8 -- ZETO
by za nią zapłaciło około 50 złotych, bo prezent pozostałby nieopodatkowany. :)

Gdy kupowałem nagrywarkę -- spytałem, który format jest lepszy i czym się oba
różnią między sobą. W odpowiedzi (pamiętam tę rozmowę i pamiętam człowieka,
z którym wówczas rozmawiałem) usłyszałem, że praktycznie niczym się nie
różnią, ale powinienem nagrywać na plusach. :) Wówczas nie rozumiałem tej
odpowiedzi i uznałem, że powinienem sam zrozumieć, co oba formaty różni
i który dla mnie jest lepszy. Dopiero później do mnie dotarło (uświadomiłem
sobie), że człowiek ten mógł wiedzieć w dniu zakupu o tym, że nagrywarka nie
radzi sobie z płytami minus.

Na początek (prawie na początek) zakupiłem po dwie płyty Vobis -- 2/dwie minus
i 2/dwie plus. Najpierw nagrałem plusy i uznałem, że płyty nie są złe, po czym
dokupiłem po 11/jedenaście (tyle się mieściło w pudełka) sztuk owych Vobisów
(11 minus w jednym pudełku i 11 plus w drugim) i 10 plusów (bo tylko takie były)
Media_Store. (Vobis był produkowany przez Media_Store) Dopiero po wielu miesiącach
uświadomiłem sobie, że plusy z tamtych płyt nagrywały się poprawnie, a minusy nie.
Poprawność (plusów) **nie oznacza** tutaj stuprocentowej poprawności, a niepoprawność
**oznacza** stuprocentową niepoprawność.

Prawie na początek -- bo na początku były dwie płyty zakupione w ZETO.
Obie padły w dniu zakupu. Performance, Espernaza?... Jakoś tak.
Wówczas jeszcze szukałem błędu w samym systemie operacyjnym, który
po prostu przeinstalowałem w kilka dni po zakupie nagrywarki. W tym
starym WXP instalator stale instalował mi nieistniejący napęd optyczny.
Nie mogło to być przyczyna psucia płyt, gdyż dwie powolne (zakupione
w ZETO razem z nagrywarką) płyty DVD+RW nagrywały się bezbłędnie, ale
w ferworze nie pomyślałem o tym. Myśl, że nagrywarka Toshiby jest
wadliwa -- tłumiłem w zarodku!! Poza tym stałe doinsatlowywanie było
dla mnie irytujące i coś trzeba było z tym uczynić, a wszelkie próby
naprawienia WXP spełzły na niczym. Backapu chodzącego WXP nie miałem,
jako że właśnie w tym celu (backupowania) kupiłem nagrywarkę DVD.

-=-

A teraz coś śmiesznego: policzyłem, że do czasu zaniesienia oświadczenia
o odstąpieniu od umowy, odwiedziłem ZETO 16 **razy; oświadczenie było przy
okazji 17 wizyty, a 18 wizytą było odebranie pieniędzy i zwrot nagrywarki.

Innymi słowy: nagrywarka doczekała się upgradu z szesnastokrotnej (x16)
do osiemnastokrotnej (x18) -- co chyba dobrze ;) o niej świadczy. ;)
Można powiedzieć, że jest rozwijana, suportowana?... ;)

**razy -- nie liczę tu wizyty niezwiązanej z nagrywarką :)

-=-

Jeśli kogoś namówiłem na kupno tej nagrywarki -- przepraszam.

Co do płyt Vobis i Media_Store: Być może niesłusznie źle
się wyraziłem o Vobisach, natomiast Media_Store, które
kupiłem, są niewyważone. Żadna nie padła (a nagrałem kilka
z zakupionych 10/dziesięciu) ale przy takim łomocie
(niewyważonych płyt) trudno mówić o dobrej ich jakości.

Pozostaje więc być może sprawa przeproszenia firmy Vobis.
Prawie na pewno pozostaje. :) Przemyślę sposób uczynienia
tego i przeproszę, jeśli znajdę dobre rozwiązanie.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'