Re: Core Duo E4300 + Asrock + DDR1 Zadziała?

Autor: lol <napadWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Fri 26 Jan 2007 - 10:38:52 MET

> Hmm, mam podobny dylemat (6800GS od Palita na AGP - czyli mocno podkręcona,
> 2 dyski SATA, 2GB DDR400). Dostaje w gierkach zadyszki a nie chciałbym
> wymieniać wszystkiego. Ale do E4300 na jeszcze lepszego partnera od VSTA
> wygląda AsRock Conroe865PE /i865PE/ - sam piszesz, że nie zamierzasz
> korzystać z PCI-E, a testy pokazują, że DDR2 wcale nie jest potrzebna do
> szybszej pracy dla C2D (z DDR1 traci się maksymalnie kilka procent więc
> raczej nie ma sensu sprzedawać obecnych pamięci i kupować nowych). Krótko
> mówiąc: płyta uniwersalna (oba rodzaje pamięci i oba typy slotów pod
> [...]

I to jest właśnie płyta jakiej szukałem. O wiele bardziej niż na
uniwersalności, zależy mi na tym, by dwurdzeniowy, o nowoczesnej architekturze
C2D współpracował z kartą grafiki AGP i pamięciami DDR1. (bez konieczności
wymiany "wszystkiego":) )
Słyszałem opinie że VSTA jest uciążliwa jeśli chodzi o fizyczne rozmieszczenie
elementów typu kondensatory na powierzchni płyty.
Ponadto z tego co widzę, AsRock Conroe865PE pozwala na montaż nawet 4GB ramu (
nie jest wykluczone że zachce mi się domontować trochę więcej DDR1, a lepiej
mieć możliwość rozbudowy niż jej nie mieć).

Z testów wynika że współpraca z DDR1 powoduje marginalne spowolnienie systemu w
porównaniu do DDR2 (ba, nawet zdażają się sytuacje gdy DDR1 jest szybsze niż
DDR2-667, w grze Prey :D:D:D).

Tu: http://pclab.pl/art24336.html opisane są możliwości podkręcenia E4300, wg
mnie są one bardziej niż satysfakcjonujące.

W przyszłości, gdy fundusze pozwolą (i za rozsądną cenę da się kupić kartę
graficzną pci-e ZNACZNIE wydajniejszą niż moje obecne GF6800GT AGP), zakupiona
zostanie porządna płyta główna, pamięc ddr2, no i ta hipotetyczna karta
graficzna, co pozwoli na konkretne podkręcenie układu:)

Pozdrawiam i dziękuję za informację, chyba się skuszę na tę płytkę:D