Re: Karta WiFi na PCMCIA

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 26 Jan 2007 - 00:43:48 MET

MarlonB wrote:

> [...]

        Karta karcie nierówna, a te 802.11b po 200 zł to pewnie legendarne
Orinocco na Hermesie - do tej pory najlepsze karty do skanowania
otoczenia w IEEE 802.11b, zwłaszcza jak się dorobi konektor do
zewnętrznej anteny. W sumie jedyna w pełni poprawnie obsługiwana przez
popularnego NetStumbera karta (na innych podaje wynik raczej
przybliżony) i stąd m.in cena - tych kart nie ma już w normalnych
kanałach sprzedaży - zostały zastąpione nowszymi, ale nie lepszymi
Orinocco.

> Dziękuję za szybką dopowiedź.

        Słuchaj Go bo dobrze pisze. Lepszej karty niż Atheros AR5212 lub lepiej
5213 nie znajdziesz. Tryb Extended Range to genialna sprawa - nie raz
uratuje Ci skórę. Te karty potrafią utrzymać STABILNY link w warunkach
gdy inne "ciemność widzą" albo co najwyżej przerywany link.

> Czy to się nada? Wyczytałem, że jest na Prism 54 GT - mam nadzieje, że o to
> chodzi.
> http://www.allegro.pl/item158022226_t_com_154_card_100mw_fvat_antenzewn_transp_gratis.html
> Ma też wyjście na natene zewnętrzną, więc całkiem fajna jest ta karta(?)

        OE więc pewnie używasz gównie/wyłacznie MS Windows. Jak tak to w miarę
OK, ale w innych przypadkach uważaj - PRISM GT pod innymi systemami nie
jest już tak doskonale obsługiwany jak słynny PRISM 2.5,
dodatkowo PRISMt cierpią na denerwującą przypadłość - mają mnóstwo
drobnego softu, skanery itp, ale pod win32 PRISM 2.5 (i GT chyba też)
nie dorobił się PORZĄDNYCH sterowników, bo te które są pozostawiają
sporo do życzenia jeśli chodzi o możliwości karty. Nie wymagam by były
tak doskonałe jak te z MikroTika, ale choć tak dobre jak stery PRISMA
pod linuksa/*BSD. TA SAMA karta, która pod win32 była do niczego
(niestabilny link) pod FreeBSD sprawuje się bardzo dobrze.

Na koniec: jeśli możesz bierz Atherosa 5212/5213 lub nowszego z XR i
radiem 2,4/5GHz (uniwersalna a/b/g) a nie pożałujesz. W tej chwili mam
w routerze na daleki link Atherosa 5212A, a do HostAP PRISMa 2.5 mimo że
większa szybkość przydałaby się raczej lokalnie w domu jednak Atheros
sprawuje się znacznie lepiej w trudnych warunkach mimo malutkiej mocy
(45 mW max - to dobrze - zawsze to plus w przypadku sprawdzania przez
UKE bo jak się patrzy jak niektórzy walą kartami 200-400 mW na 2
metrowych sektorach zakłócając samych siebie to krew zalewa) te karty są
po prostu bardzo czułe. Acha - sprawdź czy masz w laptopie slot i
konektory na kartę WiFi - antena wbudowana wokół matrycy jest dużo
lepsza niż ta z karty PCMCIA, dodatkowo najlepsze i najłatwiej dostępne
Atherosy są na miniPCI.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl