Jeden HDD na SATA2 i drugi na ATA

Autor: Rafal M <rafal.markiewicz_at_gmail.com>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 15:53:15 MET

Witam

Mam plyte Gigabyte GA 965P-DS3.

Aktualnie podpiety do niej mam dysk na SATA II - 250 GB
Mam jeszcze stary HDD dzialajcy na ATA133 - pytanie czy sie go da jakos
podpiac? Jak to zrobic?

Na tym dysku na SATA II mam dwie partycje w NTFS, na jednej z nich jest
Win XP.
Na dysku ATA tez jest XP, ale chce teraz zrobic formata i zainstalowac
Linuxa zeby sie pouczyc i jak wszystko bedzie ok calkowicie zrezygnowac
z XP.

Jeszcze jedno pytanie: Co lepiej zrobic ze starym dyskiem na ATA -
najpierw sformatowac, czy podlaczyc do nowego komputera (tego z dyskiem
SATA) i wtedy zrobic formata - nie bedzie problemow przy uruchomieniu
jesli na obu dyskach bedzie XP?

Pozdrawiam
Rafal