samoczynne restarty; przechodzenie w stan czuwania-długie

Autor: Cynio <cyniczny_at_piaseczno.com.pl>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 12:31:05 MET

Witam
Na wstepie powiem, że przeszukałem net pod kątem mojego problemu i
niestety nie znalazłem rozwiązania.

Komp:

Procek Athlon barton 2500@3200
Mobo Gigabyte 7N400S-L socket A
Pamięci 1 GB (2x256 i 1x512), jedna z kości 256 MB jest 266 MHz,
pozostałe 333 MHz, dual channel działa)
Grafika Gigabyte 6800 LE 8p4v@12p5v
Zasilacz CHIEFTEC HPC 360
HDD obydwa IDE: jeden stary Maxtor 40 GB, drugi Seagate Barracuda
7200.7 80 GB
nagrywarka DVD Liteon sohw-1693s

Problem
Dośc często przy włączaniu kompa ładuje sie system (XP pro) po
załadowaniu i wrzuceniu prgramów z autostartu (w sumie w autostarcie
mam tylko avasta) nagle monitor (NEC FE 700+) przechodzi w stan
czuwania. Nie pomaga miekki i twardy reset, tylko przycisk power. Dodam
iz cały czas pali sie lampka HDD.
Te przejscie czasem odbywa sie podczas grania w gierki, ostatnio
najcześciej przy Toca3 i Americas Army 2.8. Przy Far Cry
nigdy:-))Dodatkowo komp czasem się restartuje sam ale to jest bardzo
sporadyczne zjawisko raz na 2 tygodnie.

Co już zrobiłem:
- zmierzyłem napięcia multimetrem na płycie głównej i w molexie i
uzsykałem wyniki:
3,3 V - 3,41V
5V - 5,14 V
12V - 11,89
Speedfan pokazywał mi dziwne napięcie 6,85V na linii 5V stąd
zmierzyłem je multimetrem

- obciążyłem procka prime95 (testowałem około 45 minut). Test bez
przejscia w stan czuwania, temperatura około 63 C, po przyspieszenieu
wentylatora (z 2000 obr/min na 3500 obr/min) temperatura 55 C

- temperatura karty graficznej Core około 70 C,

- sprawdziłem na płycie kondensatory i wszystko ok.

Co jeszcze zrobię:
- dzisiaj pewnie przetestuję pamieci memtestem
- ewentualnie przeinstaluję stery do grafiki (niestety nie pamietam
jakie mam w tej chwili ale instalowałem te które dostałem z grafiką

Dodam iz efekt ten wystepował wczesniej tzn. przed zmiana zasilacza i
grafiki (zasilacz poprzedni to modecom feel 350 W, grafika to Radek
9200 128/128). W sumie zasilacz zmieniłem z powodu zmiany grafiki

I tu pytanie do grupowiczów co jeszcze ewentualnie moge posprawdzac
aby zdiagnozowac problem, moze update biosu??

--
Pozdr.
Cynio