Re: Wydajność kart graf. w laptopach

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Wed 24 Jan 2007 - 21:28:27 MET

Użytkownik <Nortik> napisał:
> W sklepie poinformowano mnie, ze laptopy z kartami zintegrowanymi typu
> Intel sa generalnie do niczego, poniewaz karty te w zasadzie nie maja
> zadnych dobrych parametrow i nadaja sie do aplikacji biurowych,
> obejrzenia filmu. Natomiast o grafice 3D mozna zapomniec.

Dobrze Ci powiedzieli.
> Naturalnie
> sprzedawca poleca dalej laptopy z wlasna pamiecia: 128 MB, a juz
> najlepiej 256MB i dobrze by bylo, coby byl to jakis lepszy (laptopowy)
> GForce lub Radeon.

Dobrze Ci poleca.

  Czy rzeczywiscie jest az taka przepasc pomiedzy tymi
> kartami graficznymi, czy to raczej zwrocenie uwagi na laptopy drozsze?

Nie, naprawdę pomiędzy grafą zintegrowaną a lepszymi Radkami lub GF jest
potężna różnica. Na http://www.notebookcheck.pl jest zestawienie
chipsetów graficznych ze skrótowym opisem możliwości każdego chipu.
Co do cen... Benq P52 z bardzo dobrym Radeonem X1600 chodzi po mniej
więcej 3500 PLN - do tego masz dwurdzeniowego Turiona i 1 GB RAM.
Oczywiście są i droższe rozwiązania ;)

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl