sposób na jakość obrazu w dużych rozdzielczościach w 2D oraz 3D

Autor: mookie <mookie_at_epf.pl>
Data: Wed 24 Jan 2007 - 14:00:39 MET

Witam!
Posiadam monitor CRT 22'' i o ile rozdzielczość 1280x960 wygląda na
nim bardzo ładnie, to przy 1600x1200 jakość obrazu już nie jest
taka dobra. Wiem iż jest to wina karty graficznej, gdyż monitor jest
w b. dobrym stanie. Moja karta graficzna to GF6200 128MB/128bit PCI-E,
podobnie jak większość dzisiejszych kart skierowana jest bardziej na
wydajność niż jakość.
Chciałbym uzyskać jak najlepszą jakość w 2D gdyż najwięcej czasu
spędzam czytając coś, programując, pisząc coś w różnych
edytorach lub szperając po internecie i od czasu do czasu obejżę
jakiś film.
Z drugiej strony raz na jakiś czas odpalam jakąś grę, chciałbym
zatem zachować wydajność powiedzmy minimum na poziomie mojego GF.
Jak to uzyskać? Zastanawiałem się czy karta na układzie ATI będzie
generowała lepszą jakość obrazu na wyjściu D-SUB, powiedzmy coś z
rodziny X700 lub X1300. Z drugiej strony wpadło mi na myśl
rozwiązanie, aby kupić Matroxa na PCI (znanego z dobrej jakości
obrazu) i zamontować obok mojego GFa, monitor ma dwa wejścia więc
przełączanie trybu nie sprawiałoby problemów, tylko zastanawiam
się czy pecet sobie z takim czymś poradzi - mając dwie karty
graficzne, jedną w PCI-E a drugą w PCI. Czy nie będzie z tym
większych problemów?

--
Pozdrawiam, radek.