Problem z dyskiem (a może płytą?)

Autor: PaRaGaS <look_at_my.sig>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 22:28:01 MET

Ponieważ poprzedni post prawdopodobnie większość osób zignorowała ze
względu na temat sugerujący problem software'owy - ponawiam pytanie.

Ostatnio poruszałem już temat dysków, teraz przydałoby się go rozwinąć.
W niedługim czasie czeka mnie reinstalacja systemu, niestety jest pewien
problem. Dysk systemowy to WD2000JB, z czego na system wydzielona jest
partycja 7GB. Reszta to różne dane, obie partycje w systemie NTFS.
Od jakiegoś czasu przy każdej reinstalacji Windowsa XP mniej więcej po
drugim reboocie zaczynają się cyrki ze sprawdzaniem spójności danych.
Wygląda to w ten sposób, że chkdsk mieli zawartość dysku, po czym
wypluwa ją częściowo przetrawioną i niezdatną do użytku :>
Raczej nie mam zamiaru tracić połowy danych i tym razem, w związku z
czym postanowiłem zasięgnąć opinii innych.
Moje typy są dwa:
1. Wadliwy kontroler na płycie MSI K7N2 Delta2-LSR (jednak z drugim
dyskiem nie ma problemów, choć odłączam go na czas reinstalki)
2. Wadliwy dysk (są z nim przeróżne problemy, jest powolny, wyłącza się
podczas pracy). Jednak surface test nic nie wykazuje, jak widać na
załączonym obrazku: http://img253.imageshack.us/img253/729/dsc00135mb7.jpg

Cała sytuacja jest dość zabawna biorąc pod uwagę fakt, że nie dalej jak
w kwietniu wymieniałem zarówno płytę główną (poprzednio MSI KT4AV) jak i
wspomniany dysk. Wtedy objawy były podobne(!). Utrata danych, poprzednik
WD stawał w czasie pracy (razem z systemem). Obecnie "wyłączanie się"
dysku wygląda tak, że komp się momentalnie restartuje i nawet od razu
widzi wszystkie napędy pomimo tego, że w tym czasie wyraźnie słychać
ponowne uruchamianie się WD (rozpędzanie talerzy, trzask głowicy).
Trzecia niesmiała hipoteza dopuszcza wadliwy zasilacz, który co jakiś
czas kosi mi sprzęt. Jest to kilkuletni Chieftec z czasów, kiedy jeszcze
robili porządne PSU z serii HPC które trudno było gdziekolwiek dostać :)

Co robić?

--
PaRaGaS                   /\/\
gg: 1184355             =(~.~=)         http://www.last.fm/user/PaRaGaS