Re: Zamieniac SCSI na SATA?

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 21:48:52 MET

"Andrzej" <droni@wp.pl> wrote in message
news:1169535662.809758.104020@11g2000cwr.googlegroups.com...
> Rozwiązania:
> Porzuci myśl o rozwiązania SAS - nieopłacalne dla obsługi 100
> komputerów

Tak tez zrobilem :) za drogie toto..

> Uszkodzony kontroler podmienić na sprawny, wyjdzie to taniej niż
> przejście na rozwiązania SATA.
> Tutaj jest link do kontrolera - nie są to moje aukcje

http://www.allegro.pl/item158293256_compaq_scsi_raid_smart_array_5i_do_proliant_dl380.html

niestety, ten kontroler nie pasuje do ML370 - pomimo, ze wyglada tak samo
jak ten uszkodzony, to jednak nie pasuja mu zlaczki - kupilem dokladnie ten
model jakies 7-8 miesiecy temu (jak polecial pierwszy kontroler) - teraz
lezy i sie kurzy :) Dalem 200zl :) Moze chce ktos odkupic, na pewno taniej
niz na allegro i fakture dorzuce :)

http://www.allegro.pl/item159913600_compaq_integrated_smart_array_dl380_ml370_raid.html

to mi sie wydaje, ze to nie do konca kontroler, tylko jakis cache jest...
Generalnie od tamtego czasu caly czas sledze allegro, jak i miedzynarodowego
ebay'a.. Owszem, w USA pojawia sie ten kontroler od czasu do czasu, ale jego
srednia cena waha sie miedzy 150 a 250USD + koszty przesylki - dla mnie
nieoplacalna sprawa (w polsce kosztuje 850zl netto, sprowadzaja i tak z USA)

> Kontroler SATA z raidem5 dostępne są w formie kart PCI oraz PCI-X (

Mam do dyspozycji PCI 64... tylko ze mam pewien dylemat wynikajacy z braku
wiedzy :) czy PCI-X dotyczy tylko czestotliwosci 100MHz, czy rowniez 66MHz?

> to rozwiązanie lepiej się sprawdza w przypadku pracy z dyskami o
> większej ilości niż 2). Tutaj jest opis rozwiązan porównanie
> kontrolerów
> http://www.tomshardware.pl/storage/20040625/sata-raid-14.html

Zawsze lubilem THG - fajny artykul, jakos nie udalo mi sie na niego
trafic...

Dzieki wszystkim za zaangazowanie...
Pozdrawiam
Michal