Re: Chcę zrobić serwer

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 21:25:21 MET

Głośnik napisał(a):

> Nie ruter :/ Widzidziałem kiedyś na informatyce z 20 kompów i był też
> Serwer jak nie był włączony to neta też nie było i chodzi mi o serwer
> tylko :)

No to chodzi co o router - urządzenie dzielące połączenie z Internetem
pomiędzy komputery w sieci lokalnej. Router może być sprzętowy lub
programowy, w tym przypadku piszesz o tym drugim - masz zwyczajnie
oprogramowanie na tym komputerze, które się tym zajmuje.
Serwerem możesz to nazwać, jeśli będzie udostępniało do wewnątrz (LAN)
lub na zewnątrz (Internet) jakieś usługi - www, konta pocztowe, baza
danych, miejsce pod pliki, udostępnianie zbioru plików. Wtedy to będzie
serwer. :)

A co do routera, to sam kiedyś chciałem coś takiego uruchomić, ale
dzisiaj jednak będę jednym z tych, którzy zachęcają do fabrycznego
rozwiązania w postaci małej, cichej i energooszczędnej maszynki. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/