Re: Problem z pamięcią

Autor: Konrado5 <jnmpacnn5_at_hmsdpha.ok>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 20:51:42 MET

news:2007012317223200@grush.one.pl...

> Bo chipset VIA Apollo Pro 133 ma małą przepustowość pamięci.
Trudno mi uwierzyć w to, że pamięci SDRAM chodzą na tym chipsecie jak EDO
DRAM. Poza tym czy przyczyną może być to, że 1 slot jest wolny, a dopiero do
2 i 3 jest włożona pamięć? W 1 slocie pamięć popełnia błędy przy pracy na
133 Mhz, a w następnych nie.
> MODUŁY, nie kości!
Czy moduły to kontroler pamięci w chipsecie?
> Sandrą się nie przejmuj. A z pamięciami w zasadzie nic nie
> zrobisz, ten chipset tak miał. Musisz się pogodzić z tym
> (albo wymienić płytę na model na i440BX).
Nie tylko Sandra tak mówi, ale też Everest. Tam nawet chipsety VIA Apollo
mają o wiele wyższe transfery (ok. 1000 Mb/s) niż na moim komputerze (ok.
300 Mb/s). Czy może to mieć dużo wspólnego z ilością klatek w 3DMarku. W
3DMark 2000 osiągam wynik ponad 5000 punktów, ale w high detalach widoczne
są skoki. W 3DMark 2001 w high detalach w 1 teście jest tylko ok. 20 klatek
na sekundę. Mój procesor to Pentium III 1000 przetaktowany na 1050, a karta
graficzna to: Geforce 3 Ti 200. Czy AGP 2x przy tej karcie powoduje duże
straty?