problem z DVD-RAM

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 16:01:05 MET

Pisałem już o problemach z formatowaniem płyt DVD-RAM na nagrywarce NEC
ND-4571A. Nie mam w systemie żadnych rezydentnych programów, które
mogłyby mieszać, jak Deamon czy Alcohol, jest jedynie sterownik DVD-RAM
(z tym, że bez niego problem też występuje...). Systemowe nagrywanie CD
też zostało wyłączone, SP2 obecny w systemie, nic nie muli, o wirusach
mi nic nie wiadomo, komputer chodzi sprawnie i bez problemów.
W czym więc problem? Nie mogę sformatować płyty DVD-RAM! Nie wiem jak z
zapisem, to chyba oczywiste, nie mogę sformatować, więc nie sprawdzę.
Kupiłem kilka płyt, najpierw jednego Panasonica, potem kilka Verbatimów
i ciągle to samo. Przy 95% wywala komunikat, że nie może dokończyć
formatowania - niezależnie od systemu plików. Nie ma również wpływu na
to fakt, czy wybrałem szybkie czy całkowite formatowanie. Z tym, że przy
całkowitym najpierw jakby leciał z czyszczeniem powierzchni dysku, a
dopiero potem uruchamiał szybkie, które kończy się wspomnianym błędem.

Jakiś miesiąc temu wykluczyłem wszystkie możliwe kłopoty z systemem, tak
mi się przynajmniej wydawało, tak więc poszła do serwisu... Po powroie
problem występował jednak dalej, więc tam wróciła. W międzyczasie
przyszło mi do głowy jeszcze, żeby wymienić taśmy i dałem dwie okrągłe
80 żyłowe. Dzisiaj wróciła i wygląda na to, że problem ciągle
występuje... Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - po włożeniu płyty
nagrywarka zmienia się w oknie "Mój Komputer" ze "Stacji dysków DVD-RAM"
ma "Stacja dysków CD" chociaż na ikonce obok jest płyta podpisana "DVD-RAM".

Przekładania zworek i mieszania taśmami też już próbowałem. Jedna
głupota jaka jeszcze przychodzi mi do głowy, to reinstalacja systemu,
ale to chyba sesnu nie ma, bo działa sprawnie.

Możecie coś jeszce poradzić? Zasugerować? Bo wraca z serwisu drugi raz
"naprawiona", więc powinno być ok, może więc to ja oś przeoczyłem?

Proszę o jakąś pomoc, bo niedługo się wkurzę, oddam ją siostrze
(wszystko inne ładnie nagrywa) a sam kupię coś innego z DVD-RAM. Znacie
może jakiś sprawdzony napęd, który W PRAKTYCE radzi sobie z tym formatem
płyt?