Re: regulacja wentylatora potencjometrem

Autor: Bonawentura <bonawentura2_at_o2.pl>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 10:20:34 MET

Dnia 23-01-2007 10:03, Użytkownik Qbab napisał:

> ? przecież jak by dopasc taki 50 omowy to bylo by bardzo fajnie, latwo i
> tanio, ja mam 4 wentylatory w obudowie i wlasnie po to ich tyle mam ze
> planuje je wszystkie na "wolno" dac i wlasnie tez myslalem o potencjometrach
> co by w czasie jakiejs kompilacji (linux) miec mozliwosc podrecenia

Rezystor jest lepszy bo eliminuje możliwość ewentualnych przerw czy też
zwiększenia rezystancji przejścia ślizgacz - ścieżka. Stosowanie
jakichkolwiek rezystorów nie jest wskazane.
Ja podłączyłbym te wentylatory w następujący sposób:
Czarny przewód wentylatora z czerwonym z zasilacza a żółty wentylatora z
żółtym zasilacza. W ten sposób zasilisz wentylator 7 V.
(Praktykowane przez wielu od lat)

Pozdrawiam. Mariusz.