Re: Roznica odczytu temperatur

Autor: Ralf <ralf_k_at_interia.bezspamu.pl>
Data: Mon 22 Jan 2007 - 20:33:20 MET

Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> "Ralf" ep0mdh$n2q$1@atlantis.news.tpi.pl

> Zimnego komputera -- bo startować może komputer tylko co wyłączony.
> Nawet i w takim przypadku (startu po nocy) nie muszą być identyczne
> wskazania, gdyż zanim będziesz widział te wskazania -- komputer już
> trochę popracuje.

Na szczęscie temperatury w biosie można odczytać po paru sekundach :)

Na płycie Gigabyte GA-M55plus-S3G po wychłodzeniu komputera mam 24'C system
oraz 9'C procesor (!). Od początku wydało mi się to podejrzane, nawet
firmowy program EasyTune5 pokazywał to samo. Miałem zainstalowanego SpeedFana
który podaje w idle T1: 33C (biosowa temp systemu), T2: 38C, T3: 19C (biosowa temp procka).

Po jakimś czasie ściągnąłem wersję 4.31 i okazało się że wykrył on czujnik AMD K8 który
(w tych samych warunkach) podaje temperaturę procka 38'C czyli różnica to prawie 20 stopni!
Wersja biosu to F5 ale nie widzę żeby w kolejnych zmieniali coś z temperaturami
(F6: Improve DDR2 compatibility, F7: Update CPU ID). Ciekawe czy regulacja wiatraczków
przez bios bierze poprawkę na te nieprawidłowe temperatury...

--
pozdrawiam
Rafał