Re: procesory AMD

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Mon 22 Jan 2007 - 08:33:56 MET

> Jak to jest że procki AMD o częstotliwości mniejszej od analogicznych ze
> stajni Intela chodzą szybciej od Intela?
>
> Chodzi mi o te nazwy kodowe AMD, np. AMD Athlon 64 3200+ BOX (Socket 939)
> Venice chodzi na częstotliwości 2000MHz, a porównywać należy go do
> szybkości Inteli z 3000 MHz?

Odpowiedzią jest architektura NetBurst procesorów Pentium 4
Teoretycznie dzieki tej architekturze Intel miał pobić konkurencje
oferująć procesory pracujące z częstotliwością teoretycznie do 10 GHz
co nawet przy mniejszej wydajności miało zdeklasować konkurencje.
Intelowi staneły jednak na drodze prawa fizyki
przy wzroście czestotliwości gwałtownie zaczeła rosnąć ilość ciepła
którą należałoby odporowadzić poza obszar rdzenia procesora.
Dlatego też nie zobaczyliśmy w zeszłym roku zapowiadanych jeszcze w 2001 r.
w czasie premiery NetBurst'a procesorów 8 GHz-owych.

--
Robert Winkler