Re: Jak odzyskac HDD?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 23:43:18 MET

Paweł wrote:

> Ale serwis moze sobie z ym poradzic, czy beda to musieli wyslac 'do
> chinczykow'? ;-)

Oj nie sadze, serwisy, jezeli naprawiaja, dane posylaja w niebiosa ;)
Jak ktos wspomnial, ratunkiem moga byc jedynie firmy typu Ontrack, ale
koszty o wieeeele wyzsze niz jednego dysku (pare tys.)

> To dysk ATA 133 w komputerze, ktory pamieta jeszcze ubiegly wiek (P III 550
> MHz).Wiec nie bylo z Raidem jak zaszalec. Mam jeszcze drugi dysk, na ktorym
> te jest troche rzeczy i ktoremu na szczescie nic nie jest.

Niestety w XP (oficjalnie) nie uruchomiono softwareowego raidu, co
dziwi, ale to wynik polityki... :/ Z drugiej strony jest szereg
wzglednie tanich kart PCI PATA/SATA, które maja zaimplementowane
podstawowe raidy, czyli 0 (stripping) i 1 (mirroring).

Totalne i nagłe pady dysków zdarzaja sie wzglednie rzadko, ale radzę Ci
i z doświadczenia i dobrej woli - przy następnej konfiguracji kompa,
zrób sobie raida(1) (szczegolnie, jezeli masz tam cenne dane. na bzdety
typu filmy (jezeli to nie Twoja praca ;)) mozna przeznaczyc jakis duzy
dysk (jeden)).

Nie pamiętam w tej chwili jakim softem, ale testowałem raida 1
wbudowanego w już leciwą płytę Asus P4P800-Deluxe (socket 478).
Transfery oczywiście bez zmian, ale za to avg. seek time spadł niemalże
dwukrotnie. Co dla szybkosci pracy systemu ma zdecydowanie wieksze
znaczenie od max. transferu. Do tego pełny mirroring.

pozdr.

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/