Re: Problem z biosem - CMOS checksum error - loading default

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 13:03:38 MET

Dnia 20.1.2007, Artur napisał(a):

> Mam następujący problem:
> po włączeniu komputera mam komunikat CMOS checksum error - loading default i
> nie ma możliwości wejścia do BIOS-u.
> Reset poprzez zworkę nic nie daje, wyjęcie baterii też nic.
> Miał ktoś może podobny problem ?

Zdarza się, że to objaw problemów z pamięcią.
Jeśli masz kilka modułów pamięci spróbuj uruchomić komputer po wyjęciu
któregoś z nich. Nie zaszkodzi jak wyciągniesz wszystkie i odkurzysz
gniazdko i same moduły.
Jeśli masz jeden, to postaraj się o inny. Jeśli nie masz takiej możliwości
to sprawdź jak komp zachowa się bez RAM - jeśli BIOS jest sprawny to
komputer podczas POSTu powinien wydać ZTCP 4 długie "piski". Wtedy możesz
być prawie pewien, że to pamięć.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/       http://www.paskudek.pl/