wymina sprzetu - prosba o porade

Autor: Bartek <bimcio_at_poczta.wywal.to.fm>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 11:30:54 MET

Witam,

ponieważ już od dawna nie siedzę "w temacie" więc zwracam się do
fachowców z prośbą o poradę przy rozbudowie (a właściwie gruntownej
wymianie) blaszaka. To co obecnie mam to wiekowy Duron 1GHz + 512 MB.
Planuję wymianę praktycznie wszystkiego - ostanie się zapewne jedynie
klawiatura i myszka :)

Komputera potrzebuję głównie do pracy - przeglądanie netu, poczta,
eclipse, .NET, photoshop itp.
Nie interesują mnie za bardzo gry (szczególnie te wymagająe super-
sprzętu ;). Chciałbym za to aby nowy sprzęt przez najbliższe 2-3 lata w
miarę jakoś podziałał.

Podsumowując, interesowałby mnie sprzęt średniej klasy (lub średnio-
wyższej). Budżet jaki przewiduję to max. 2500-3000 zł w skład którego
miałyby wejść:
- obudowa
- płyta
- procesor+wiatrak
- pamięć (2GB)
- karta graficzna
(dysk twardy mam WD800JB EIDE, i jeśli to się uda to chciałbym go nadal
używać)

Prosiłbym o sugestie jakimi komponentami powinienem się zainteresować.
Nie chodzi mi nawet o konkretne modele, a raczej o wskazówki co do
wyboru konkretnego typu (Intel czy AMD, jakie złącze, jakie taktowanie
pamięci, na jakim złączu karta graficzna i czy w ogóle potrzebna
zewnętrzna itd.)

pozdrawiam
Bartek