Problem z rozruchem kompa!

Autor: <przemyslaw.glab_at_gmail.com>
Data: Fri 19 Jan 2007 - 18:21:28 MET

Witam

Od pewnego czasu mam problem z moim wysłużonym kompem, który ma już
5 lat. Od czasu do czasu, gdy próbuję go włączyć, chodzi jakieś 2
sekundy i się wyłącza. Właściwie to wyłącza się na chwilę
przed tym jak powinny pojawić się sygnały z PC speakera, że
komputer się prawidłowo włączył.

Czyli jeszcze raz. Komputer startuje chodzi jakieś 2 sekundy,
wiatraczki kręcą, dyski startują itp. i nagle się wyłącza i
wszystko siada. Co ciekawe wystarczy kilka razy go tak pomęczyć i w
końcu zaskakuje i potem już chodzi stabilnie nawet dzień czy dwa bez
problemów. Normalnie jak stary samochód :) Kiedyś miałem problem z
zasilaczem i objawy były podobne, dodatkowo komputer potrafił się
zawiesić. Po wymianie zasilacza na CHIEFTECA 400 W z prawie 200 zł,
problem zniknął na jakieś pół roku. Od tego czasu miałem ze 2
sytuacje, że nie chciał zapalić (a uruchamiam go codziennie :p) i
potem było wszystko ok. Aż do dziś. Dzisiaj musiałem go jakieś 15
minut męczyć, aż w końcu zapalił.

Moje pytania:
1. Czy koś może wie co to może być? Zasilacz raczej nie, bo jest
praktycznie nowy, na starym działy się bardzo podobne rzeczy plus
wiech w trakcie działania, a teraz już tylko problemy z rozruchem.

2. Według mnie to płyta główna, bo co innego może nawalać oprócz
zasilacza i płyty w ciągu 2 pierwszych sekund rozruchu?

3. I czy nachalne włączanie i gaśniecie kompa prze na przykład 1
min (żeby zapalił) nie uszkodzi mi np. dysków twardych?

4. Czy komuś coś podpowie informacja, że wczoraj przez te wichury
siadł prąd we Wrocławiu, a mój komp wtedy właśnie chodził? I w
ogóle były wczoraj problem z napięciem, bo żarówki non stop
przygasały.

Specyfikacja
AMD Athlon 1,33 GHz
512 MB Ram kingston + coś innego