Re: DVDRW Liteon umiera?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 19 Jan 2007 - 15:49:32 MET

PSYLO napisał(a):

> Tak generalizować nie można. Lite-ON ma (miał) bardzo dobre CD-RW

Pierwsze nagrywarki DVD tego producenta też były niczego sobie. To
znaczy były może trochę wybredne jeśli chodzi o tanie nośniki, nie
lubiły też minusów tak bardzo jak plusów, ale jeśli już na czymś
nagrywały poprawnie, to jakość była naprawdę imponująca, zwłaszcza po
kilku poprawkach FW. Sam mam do dzisiaj takiego 812S, za którego swego
czasu zapłaciłem jakieś 400 czy 500 zł. ;)

> LG robi dobre matryce LCD a Samsung wyśmienite dyski twarde.

Dysk Samsunga mam od jakiegoś czasu i naprawdę nie narzekam. O matrycach
LCD nie mogę się wypowiadać, bo do dzisiaj używam CRT, ale muszę jednak
stanąć w obronie LG. Nagrywarki trafiają się u nich różne - raz zrobią
kiepski model, który może przyprawić usera o nerwicę, innym razem trafi
się naprawdę udana konstrukcja. Dla mnie jednak, jak już niejednokrotnie
pisałem wszelkie produkty LG są z góry przegrane ze względu na brak
możliwości testowania nośników. Mam za to do nich wielki szacunek za to,
że jako pierwsi o ile mnie pamięć nie myli zaczęli promować DVD-RAM w
zastosowaniach domowych. ;)

> U każdego producenta trafi się mniej lub bardziej udany model. Tym
> bardziej, że często przeróżne produkty tego samego producenta mają ze
> sobą tak naprawdę tylko jedną wspólną cechę - logo.

Pod którym tak naprawdę ukrywa się konstrukcja zupełnie innego
producenta. :) To samo przecież robi zresztą niemiecki MEDION -
sprzedaje pod własną marką starszy, choć nieużywany sprzęt, czasem
markowy, innym razem nie, zazwyczaj są to leżaki magazynowe. Widziałem
już kamery miniDV Samsuga, nagrywarkę Pionner DVR-108 "przerobioną"
(tzn. zmienił się tylko napis na obudowie :P) na Mediona. :)

# /George Orwell - Rok 1984/